varm choklad

tänkte visa er hur jag gör min superduper goda choklad dryck
först så blandar jag i 1 msk kakao, lite vaniljsocker, 3 msk grädde och 2 tsk socker och blandar ihop det till en smörja som liknar choklad pudding. Sen så värmer jag 3 dl mjölk i en kastrull (DET FÅR INTE BÖRJA KOKA SÅ HÅLL UTKIK!) det behöver inte alls stå länge på plattan för att bli varmt. Känn med fingret när du tror det är lagom varmt. Sen så häller du i den varma mjölken i muggen där smörjan du rört i hop är. Sen är det bara att röra runt lite så smörjan fördelar sig med mjölken OCH NJUUUUT!
smörjan som ser ut som pudding (kakao,vaniljsocker,grädde,socker)

värmer mjölken
redo för att drickas upp ! (dekorera med lite mini mashmallows är aldrig fel)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0